Za evangelizacijo: VERSKE MANJŠINE V AZIJI
Da bi kristjani, kot tudi druge verske manjšine v azijskih državah, lahko v vsej svobodi živeli svojo vero.
»Verska svoboda je temeljna človekova pravica. Vsak posameznik mora biti svoboden, da sam ali skupaj z drugimi išče resnico, da odprto izraža svoja verska prepričanja, ne da bi bil deležen ustrahovanj in zunanjih prisil.«
Papež Frančišek je ob obisku na Šrilanki 14. januarja 2015 med mašo v Kolombu razglasil za svetega Jožefa Vaza. Jožef Vaz je prvi šrilanški svetnik. Živel je med leti 1651 in 1711. Rojen je bil v Indiji. Na Šrilanko je prišel, da bi pomagal katoliški skupnosti med preganjanjem, ki so ga sprožili nizozemski kalvinci.
Novi svetnik je zgled in učitelj v mnogih stvareh, je zatrdil papež Frančišek in nato izpostavil tri: »Predvsem je bil zgleden duhovnik.« Vsi duhovniki, redovniki in redovnice, ki so se kot on posvetili služenju Božjemu evangeliju in bližnjemu, imajo v njem zanesljivega voditelja. Uči jih iti ven, nasproti periferijam, da bi Jezusa Kristusa povsod spoznali in ljubili. Obenem je »zgled potrpežljivega trpljenja za evangelij, zgled pokorščine predstojnikom, zgled ljubeče skrbi za Božjo Cerkev«. Živel je v obdobju hitrega in globokega spreminjanja. Katoličani so bili manjšina in bili so notranje razdeljeni. Prihajalo je do sovražnosti: »Ker pa je bil nenehno v molitvi združen s križanim Gospodom, je navkljub temu bil zmožen za celotno prebivalstvo postati živa podoba usmiljene in pomirjujoče Božje ljubezni.«
Drugi razlog, zaradi katerega nam je sv. Jožef Vaz zgled, je po papeževih besedah to, da nam je pokazal pomen preseganja verskih razdelitev v služenju miru. On se je posvečal ubogim ne glede na to, kdo ali kje so bili. Cerkev na Šrilanki še danes z veseljem in velikodušno služi vsem članom družbe. Ne dela razlik med rasami, veroizpovedmi, plemensko pripadnostjo ali družbenim položajem. V svojih šolah, bolnišnicah, klinikah in dobrodelnih ustanovah svoje usluge nudi vsem. Zahteva le svobodo, da lahko še naprej opravlja svoje poslanstvo. »Verska svoboda je temeljna človekova pravica. Vsak posameznik mora biti svoboden, da sam ali skupaj z drugimi išče resnico, da odprto izraža svoja verska prepričanja, ne da bi bil deležen ustrahovanj in zunanjih prisil.« Življenje Jožefa Vaza nas uči, da »pristno čaščenje Boga ne vodi v diskriminacijo, sovraštvo in nasilje, temveč v spoštovanje svetosti življenja, spoštovanje dostojanstva in svobode drugih in v ljubeznivo prizadevanje za blaginjo vseh«.
»Nazadnje pa nam sv. Jožef nudi še zgled misijonarske gorečnosti.« Zapustil je svoj dom, družino, uteho domačih krajev in odgovoril na klic, naj gre in povsod pripoveduje o Kristusu. Vedel je, kako prikazati resnico in lepoto evangelija v večverskem okolju: s spoštovanjem, predanostjo, vztrajnostjo in ponižnostjo. »To je tudi pot tistih, ki za Jezusom hodijo danes. Poklicani smo ‘iti ven’ z isto gorečnostjo, z istim pogumom, ki ju je imel sv. Jožef, pa tudi z njegovo rahločutnostjo, njegovim spoštovanjem do drugih, njegovo željo, da bi z njimi delil tisto besedo milosti, ki ima moč, da jih okrepi. Poklicani smo biti učenci misijonarji.«
Sledeč zgledu sv. Jožefa Vaza naj bodo kristjani na Šrilanki potrjeni v veri in naj še več prispevajo k miru, pravičnosti in spravi v družbi – s to željo je papež Frančišek zaključil homilijo med sveto mašo: »To je tisto, kar Kristus pričakuje od vas. To je tisto, kar vas uči sv. Jožef. To je tisto, kar vas prosi Cerkev.«
Z NOVIM NAVDIHOM
Dragi molivci, dragi prijatelji! V zadnjih dveh letih ste opazili spremembe pri Apostolatu molitve. Prej so bili trije molitveni nameni za vsak mesec: splošni, misijonski in slovenski, zdaj je samo eden, ali splošni ali za evangelizacijo. Tudi ime je drugačno: Papeževa svetovna mreža molitve (PSMM). Ali je to še Apostolat molitve ali je nekaj drugega? To je še vedno Apostolat molitve, vendar z novim imenom in v procesu prenove ali poživitve. Najbolje, da nam to pojasni papež Frančišek sam s svojim pismom škofom 7. julija 2016, ki ga delno navajamo: »(…) Ob različnih priložnostih sem opozoril, da bo Cerkev, če ne bo šla ven, zbolela. Isto se dogaja z apostolskimi deli. Morajo razločevati in skušati najti Božjo voljo za naš čas ter uspešno ‘pluti na globoko’. Že nekaj let je Apostolat molitve v procesu poživitve (it. ricreazione), da bi čim bolje služil poslanstvu, ki sem jim ga, kot moji predhodniki, zaupal: moliti in soočiti se z izzivi človeštva in poslanstvom Cerkve. Zahvaljujem se jim, da so začeli molitev z menoj, posebej z Videlo del Papa in spletno molitvijo Clic to Pray. S tem pismom imenujem p. Frédérica Fornosa DJ za mednarodnega direktorja Papeževe svetovne mreže molitve (Apostolata molitve) in Mladinskega evharističnega gibanja (MEG) ter določam, naj bo tako tudi za naslednje direktorje, ki mi jih bo vrhovni predstojnik Družbe Jezusove predložil. Mednarodni direktor bo imenoval narodne direktorje Svetovne mreže in njene mladinske veje MEG. Papeževa svetovna mreža molitve bo še naprej zaupana Družbi Jezusovi, vendar bo v službi univerzalne Cerkve, imenovanje narodnih direktorjev pa bo predloženo Škofovskim konferencam v odobritev. Ta točka prinaša tudi spremembo aktualnih Statutov Apostolata molitve iz leta 1968. Prosim, da se v naslednjih mesecih predvidi posodobljenje odvisnih statutov procesu poživitve v teku. Zahvaljujem se Družbi Jezusovi, da nadaljuje s podporo poživitvi te službe Katoliške Cerkve. Zahvaljujem se Devici Mariji, ki vedno pravi: »Kar koli vam reče, storite« (Jn 2,5) in vas prosim, da molite zame, da bi ostal pozoren na to, kar Bog pričakuje, in ne na to, kar hočem jaz. Molim za vas. Jezus naj vas blagoslovi in Sveta Devica naj vas vedno spremlja. Frančišek.« p. Franc Kejžar DJ, odgovorni za PSMM v Sloveniji |
V spremenjenem kulturnem svetu Azije se mora Cerkev soočiti s številnimi tveganji, zato je njena naloga, od kar je manjšina, postala še težja. Ta tveganja, ti izzivi pa so skupni tudi drugim manjšinskim verskim izročilom, s katerimi nas povezuje želja po upanju, resnici in svetosti. Ko mislimo na tiste, ki so preganjani zaradi svoje vere, gremo onkraj obrednih in veroizpovednih razlik, saj se postavimo z ramo ob rami moškim in ženskam, ki se borijo, da ne bi zatajili lastne verske identitete. Molimo za vse njih, da bi v azijskih deželah kristjani, kakor tudi druge verske manjšine, lahko v vsej svobodi živeli svojo vero.