Golobje in kače obenem
V tem, kar je dobro, moramo biti modri, v tem, kar je zlo, pa nevešči (prim. Rim 16,19). Če se nas dotakne hudobija, nas rani žalitev, torej ne bomo premeteni in zviti, da bi iskali zvijače in razloge, kako bi povrnili zlo za zlo, hudobijo za hudobijo. Zato bodimo “nori” (1 Kor 3,18), sprejemajmo žalitve in jih ne vračajmo, da bomo “modri pred Bogom”, ki je rekel, da moramo biti preprosti kot golobje in previdni kakor kače (Mt 10, 16).
Če bo kdo izmed nevernih ljudi prišel k nam, da bi se prepiral, in nas vprašal: “Kako je lahko isti človek hkrati moder in neumen?” mu bomo odgovorili: “Poglejte, kako ljudje opravljajo svoje poklice, poglejte, kako se na primer zelo moder slovničar izkaže kot zelo neroden v kovaški umetnosti ali kako se zelo moder krmar izkaže kot neroden v medicinski stroki. Tako je mogoče biti moder v tem, kar zadeva Boga, in bedak v tem, kar zadeva svet.
Origen (ok. 185-253), duhovnik, rojen v Aleksandriji, je bil najplodovitejši ekseget starega veka.