Kako naj v Očetovem kraljestvu svetimo kakor sonce
Mi verujemo v Boga in izpovedujemo, da je ta naš Bog Oče. Zato verujemo tudi to, da je od vekomaj imel Sina, vendar ta Sin ni nastal pri spočetju, se od Očeta ni ločil z rojstvom, ni rasel s časom, ni manjši po stopnji, se ne spreminja z leti, temveč je Sin, ki večno biva v večnem Očetu. Jaz sem v Očetu, pravi, in Oče je v meni (Jn 14,10) … Ime Jezus pomeni “rešenik”, in ker je Jezus rešenik, je pravilno poimenovan tudi “Odrešenje”, kajti on rešuje tiste, ki se pogubljajo.
On je edini Sin in edini že po svoji naravi v sebi poseduje tisto, kar drugi prejemamo po njegovi milosti. Kot smo malo prej že zapisali, Gospod Bog, edini Bog biva v Kristusu … Ali je še kdo na zemlji, ki se lahko rodi kakor on iz device, ki jo tudi ob rojstvu imenujemo devica? Ta žena je v svojem deviškem templju nosila samega Boga; zato ji priteče dvojna čast, čast Matere in čast slave devištva, ki je nikoli ni izgubila …
(In) bil je križan, kajti kakor je smrt prišla po lesu, se je tudi življenje vrnilo po lesu. Bil je pokopan, da bi s tem šel skozi celoten proces smrti. Tako je bila smrt usmrčena z njegovo smrtjo in so s semenom njegovega pokopanega telesa vsaj zasejana človeška telesa privedena pred vstajenje in dvignjena ob žetvi življenja … (In) če res verujemo, da bo Sodnik prišel, se primerno pripravimo, da bomo predenj stopili nedolžni …
Naredite znamenje križa! Naj vaš um nikoli ne pozabi in naj vaš spomin za vedno ohrani to zavezo upanja, to ceno rešenja, ta simbol življenja in takšno zagotovilo vere.
Sv. Peter Krizolog (+450), cerkveni učitelj, je bil nadškof v Raveni v Italiji.