Za nami je še tretji glasbeni večer

Novice
Povej naprej!

V tem večeru smo poslušali soliste, ki se z glasbo ukvarjajo tudi profesionalno.

Tilen Bajec sicer ni draveljski faran, je pa z draveljskim petjem povezan že zelo dolgo. Spremljal je mešani pevski zbor Zenit, kadar pa je zbor Stopinje potreboval mogočno in zanesljivo orgelsko spremljavo, smo poprosili Tilna. Zdaj žal iščemo njegovo zamenjavo, saj redno spremlja župnijski pevski zbor z Vrhnike.

Zelo pa nam je bilo tudi žal, da je zbolel in se nam ni mogel pridružiti.

Matija Cergolj je basbaritonist. S petjem se je kot član mešanega pevskega zbora začel ukvarjati v času šolanja na Škofijski klasični gimnaziji v Ljubljani, kjer se je večkrat izkazal tudi kot solist. V Glasbeni šoli Zavoda sv. Stanislava se je začel učiti solopetja, ki ga je tako zelo pritegnilo, da se je odločil za profesionalno pevsko pot. Študij je zato nadaljeval na Srednji glasbeni in baletni šoli v Ljubljani pri profesorju Marjanu Trčku, pri profesorju Matjažu Robavsu pa se je izpopolnjeval in se pripravljal za sprejemni izpit na dunajski Akademiji za glasbo in upodabljajočo umetnost. Izpit je opravil, na akademiji pa ga je v svoj razred sprejel profesor Bernhard Adler. Vzporedno je študiral tudi pedagoško pevsko smer. Uspešno je diplomiral na obeh študijih, podiplomski študij pa nadaljeval pri svetovno znani mezzosporanistki slovenskih korenin, Marjani Lipovšek. V zadnjem letu je svoj talent razvijal tudi ob pomoči izredno cenejenega pianista korepetitorja, profesorja Charlesa Spencerja. Študije ima sedaj po osmih letih zaključene, doma pa svoje pevsko znanje že prenaša na mlajše glasbenike pevce.

Svoj odrski debut je doživel v letu 2011 z vlogo mestnega pisarja v operi Črna gospa Adolfa Müllerja. Sodeloval je tudi v operi Premetenka Carla Orffa. Z vlogo učenca je sodeloval še pri krstni izvedbi Pasijona po Janezu skladatelja Damijana Močnika. Kot solist koncertira s samospevi in arijami po Avstriji in Sloveniji.

Tadej Horvat je svoje glasbeno izobraževanje začel že v osnovni šoli. Najprej se je učil harmoniko, kmalu pa še klavir, orgle in solopetje. Študij klavirja je nadaljeval na ljubljanski Srednji glasbeni in baletni šoli v razredu profesorice Majde Martinc, potem še na Akademiji za glasbo v razredu profesorice Dubravke Tomšič Srebotnjak, kjer je z odliko diplomiral. Leta 2007 je uspešno zaključil specialistični študij klavirja v razredu profesorja Aleksandra Mádžarja v Bernu. Kot korepetitor in profesor klavirja je zaposlen na Konservatoriju za glasbo in balet v Ljubljani, postal pa je tudi asistent oz. višji strokovni sodelavec na ljubljanski Akademiji za glasbo.

Sodeluje v različnih komornih zasedbah, od katerih je potrebno posebej omeniti klavirski duoz Mihom Haasom in komorni trio Ataka. Z letom 2007 je postal dirigent revijskega orkestra Divertimento, s katerim poustvarja popularno, zabavno, plesno in filmsko glasbo. V preteklih letih je zanj ustvaril tudi nekaj avtorskih del in drugih priredb.

Kot solist je veliko nastopal doma in v tujini in zelo uspešno sodeloval na državnih tekmovanjih kjer je v odbobju med 1998 in 2001 dosegel dve prvi nagradi in zlati plaketi, leta 2004 pa drugo nagrado. Za dosežene uspehe je prejel Škerjančevo nagrado na Srednji glasbeni in baletni šoli in Prešernovi nagradi na Akademiji za glasbo ter ljubljanski Univerzi. V letu 2005 sta v klavirskem duu z Mihom Haasom prejela 1. nagrado in zlato plaketo ter posebno nagrado za osvojenih 100 točk. Septembra 2009 sta se skupaj udeležila tudi mednarodnega tekmovanja klavirskih duov v Oslu, kjer sta prejela 2. nagrado in posebno nagrado za najboljšo izvedbo skladbe Edvarda Griega.

V času študija je uspešno nastopil kot solist z različnimi slovenskimi in tujimi orkestri. Med drugim je izvedel tudi slovensko noviteto – Koncert za klavir in orkester št. 2 v C-duru Janeza Osredkarja. Na povabilo Slovenske vojske je v počastitev njihovega 20-letnega delovanja v samostojni Sloveniji odigral ljubljanski koncert za klavir in orkester Bojana Adamiča, na povabilo simfoničnega orkestra RTV Slovenija in dirigenta Simona Krečiča pa je v okviru abonmajskega koncerta Noč klavirjev izvedel klavirski koncert št. 1 v Es-duru Franza Liszta.

Julija 2014 je na povabilo slovenske ambasade s flavtistom Matejem Grahkom koncertiral v znamenitem Kennedy Centru v Washingtonu.

Dalibor Miklavčič je bil v Dravljah organist in zborovodja mešanega župnijskega zbora do jeseni 1990, ko je odšel na študij glasbe na Dunaj, nato pa še v Milano. Pravi, da so njegovi spomini na to čudovito (zanj najstniško) obdobje v Dravljah hvaležni in neizbrisni.

Več let je bil gostujoči profesor na Univerzi za glasbo v avstrijskem Gradcu, danes pa poučuje v Glasbeni šoli v Zavodu sv. Stanislava ter na Akademiji za glasbo v Ljubljani.

Koncertiral je v skoraj vseh evropskih državah in hkrati predaval med drugim na The Royal College v Londonu, Državnem konservatoriju Čajkovski v Moskvi, Dunajski glasbeni akademiji, Kraljevih akademijah v Madridu in Kopenhagnu, na Univerzi Friderika Chopina v Varšavi in Akademiji Franca Liszta v Budimpešti. 

Danes se kot interpret posveča glasbilom s tipkami od čembala in orgel do različnih vrst zgodovinskih in modernih klavirjev. V enem izmed intervjujev iz leta 2012 je zaključil z mislijo, da je eden od izzivov tudi sodelovanje pedalnega klavirja z orkestrom s posebej za to napisanimi izvirnimi skladbami. In to je letos uresničil – na poletnem Festivalu Ljubljana je namreč s Simfoničnim orkestrom RTV Slovenija predstavil tudi svetovno praizvedbo izvirnih različic dveh Mozartovih koncertov.

Dalibor je sodeloval tudi pri tehnični zasnovi več kot 25 orgel v Sloveniji, med njimi so orgle v Zavodu sv. Stanislava in Slovenski filharmoniji, pa tudi tehnična zasnova draveljskih orgel je njegova.

Violinistki Mojca Jerman in Vera Magdevska ter violončelistka Katarina Leskovar, ki so zaigrale poleg Daliborja, so študentke Akademije za glasbo, Mojca in Katarina se trenutno izpopolnjujeta na Univerzi za glasbo v Gradcu. Vse tri tudi veliko in uspešno nastopajo (npr. z Mladimi ljubljanskimi solisti, Mojca in Katarina npr. v Triu Rêverie, Vera z Godalnim kvartetom Bêlebend, pa še in še bi lahko naštevali).

Na koncertu se je zbralo veliko poslušalcev, ki so vrhunske glasbenike pospremili z bučnim aplavzom. Vsi smo bili mnenja, da je bil večer enkratno, programsko pestro glasbeno doživetje. Tudi ta glasbeni večer smo zaključili v dvorani, s klepetom ob dobrotah.

Program glasbenega večera: https://db.tt/OA1U7ClQ

Besedilo: Barbara Svetina in Marjeta Raztresen

Video: Jože Strajnar

Foto: Primož Podobnik

Prejšnji prispevek
Delavnica izdelovanja adventnih venčkov
Naslednji prispevek
Spet smo se veselili skupaj s svetim Miklavžem