PRAZNIK SVETEGA REŠNJEGA TELESA IN KRVI

Povej naprej!

V četrtek, 4. junija, bo praznik svetega Rešnjega Telesa in krvi, telovo. Na ta dan bosta maši ob 8.30 in 19.00 zvečer. Lepo vabljeni, da se v čim večjem številu udeležite večerne maše in telovske procesije. K procesiji vabljeni otroci, še posebej letošnji prvoobhajanci, ki boste sodelovali z evharističnimi zastavicami in rožicami.






Jezusova navzočnost v zakramentu sv. Rešnjega telesa in krvi je za kristjane središče vere. 

Praznik sv. Rešnjega telesa in krvi nima stalnega datuma, saj je določen glede na praznik velike noči in ga obhajamo v četrtek drugi teden po prazniku binkoštih.
Na ta dan se posebej spominjamo Jezusove navzočnosti v zakramentu sv. Rešnjega telesa in krvi – evharistije, ki je središče krščanske vere in zakramentalnega življenja vernih. Na praznik so ponekod v navadi različne oblike procesij, s čimer verniki tudi navzven pokažejo svojo vero. Praznik je zapovedan, zato se katoličani ta dan udeležimo bogoslužja.

 

Vidiki zakramenta evharistije

Za zakrament evharistije so se v zgodovini Cerkve izoblikovali različni vidiki in različna imena. Jezus je pri zadnji večerji z učenci, pri kateri je kruh spremenil v svoje telo ter vino v svojo kri, postavil zakrament evharistije, njegovo obhajanje pa je od začetkov krščanstva razpoznavno znamenje kristjanov. Postavitve zakramenta evharistije se spominjamo pri vsaki maši, posebej tedaj, ko duhovnik izreka posvetilne besede nad kruhom in vinom. Kristjani verujemo, da kruh po prebistvenju (transsubstanciaciji) postane Jezusovo telo, vino pa Jezusova kri.

Posvečene hostije se hranijo v ciborijih, eno hostijo pa v običajno umetniško izdelani monštranci. Namen hranjenja posvečenih hostij je dejstvo Jezusove trajne navzočnosti v zakramentalni obliki kot tudi možnost za češčenje. Duhovniki monštranco izpostavljajo v češčenje za posebne priložnosti, ob veliki noči in prazniku sv. Rešnjega telesa in krvi pa so v navadi tudi procesije, ki potekajo po cerkvah ali v bližnji okolici. Za praznik sv. Rešnjega telesa in krvi je marsikje v navadi postavljanje začasnih kapelic ali oltarjev, mimo katerih poteka sprevod. Duhovnika z monštranco poleg bogoslužnih sodelavcev spremljajo verniki in s tem izrazijo zunanjo versko pripadnost.

Prejšnji prispevek
PREDAVANJE p. TOMAŽA MIKUŠA O SVOJI IZKUŠNJI NEPALA
Naslednji prispevek
NASTOP KRŠČANSKE GLEDALIŠKE SKUPINE MARTA MARTA