Kako je po novem z mašami in vsem ostalim?

Povej naprej!

Zakaj sem se kot župnik tako odločil? 

Najprej sem prebral nova navodila (https://katoliska-cerkev.si/navodila-slovenskih-skofov-za-obhajanje-svetih-mas-v-casu-epidemije-covid-19), nato pa še navodila za ljubljansko nadškofijo (https://katoliska-cerkev.si/navodila-za-obhajanje-bogosluzja-v-casu-epidemije-covid-19-v-nadskofiji-ljubljana). V skladu z navodili in priporočili nadškofa Zoreta, ter glede na izkušnje iz zadnjih dveh mesecev in po pogovoru s p. Egonom, p. Albertom in nekaterimi župljani razmišljam takole:

– to, da je vlada ukinila prepoved izvajanja verskih obredov, ne pomeni, da se je epidemija nehala in da je koronavirus izginil. Številke okuženih, hospitaliziranih in umrlih so še vedno visoke – in delež starejših in tistih iz ranljivih kategorij, ki jih je potrebno še posebej zaščititi, je v našem občestvu precej visok in na to moramo ostati pozorni;

– jasno mi je, da se želim izogniti temu, da ljudje prihajate k maši naključno in vas nekdo na vratih prešteva (kdor prej pride, prej melje), nato pa vrata zaklene. Pustiti nekoga, ki je prišel k sveti maši, pred zaklenjenimi vrati cerkve ni človeško, kaj šele krščansko; 

– malo bolj sem naklonjen ideji predhodnega naročanja za udeležbo pri maši (kot zdaj glede obhajila), vendar to pomeni po eni strani zopet zbiranje “rezervacij” (tokrat s polnim imenom in priimkom), po drugi strani pa to pomeni tudi identificiranje tistih, ki vstopajo v cerkev, na vratih, kar zlahka spet pripelje do tega, da bo potrebno nekoga, ki bo želel v cerkev nenaročen, odsloviti, s čemer se nam ponovi prejšnja zgodba.

– tretja možnost, ki jo vidim (in jo dovoljujejo tudi navodila škofov), je ta, da ohranimo isti režim kot do sedaj: maše preko spleta in prejem obhajila po predhodnem dogovoru.

– dodatni dejavnik, ki zapleta položaj, je to, da imamo v tem trenutku za potrebe prenosa maše pred daritvenim oltarjem postavljeni dve kameri, s katerima snemamo, ki pa pogled na oltar precej kazita in bi ju bilo dobro pred začetkom maš z ljudstvom umakniti, s tem pa izgubimo možnost prenašanja maš. Te težave smo se zavedali in smo zato že naročili novo kamero, ki bo pritrjena pod strop in bo omogočala prenašanje maše brez oviranja pogleda proti oltarju. Na žalost bo kamera na svojem mestu in delujoča šele v sredo, 23. 12. 

– ker navodila glede spovedi ostajajo nespremenjena in še vedno velja, da je potreben “predhodni dogovor” glede ure, bomo imeli patri iz župnijske ekipe v zadnjem tednu pred prazniki s tem zakramentom več dela kot običajno, zato raje vidim, da v tem času namesto iskanja nekih hitrih in nedomišljenih rešitev svojo pozornost posvetimo zakramentu sprave

– s ponedeljkom, 21. 12., bomo lahko vsak dan v času med 9.00 in 10.00 že  sprejemali “prijave” za delavniške svete maše v času med 28. 12. in 2. 1. – nadškof svetuje, naj ob nedeljah in praznikih nimamo bogoslužja z verniki. En teden časa je dovolj, da informacija o novih navodilih zaokroži med večino župljanov, da se število tistih, ki “niso vedeli, da se morajo naročiti za k maši”, kar se da zmanjša;

– nazadnje pa ni narobe, če vzamemo v obzir tudi družbeno in politično dogajanje. Mislim, da je prav, da nismo naivni in da se zavedamo, da bo po praznikih bistven porast okužb. Neumno je, da bi k temu kakorkoli s svojim ravnanjem pripomogli še mi.

 

Želim vam blagoslovljen preostanek adventa in lepo pripravo na božične praznike!

Prejšnji prispevek
Emanuel, Bog z nami!
Naslednji prispevek
Luč miru iz Betlehema 2020 je med nami